2.25.2015

bebek odası dekorasyonu / my baby's room decoration



Evet Arsel Lucas 9 aylık oldu, artık odasından kareler paylaşabiliriz ;)) Şaka bir yana 1 yaşını doldurmadan şu postu girebildim sonunda...
Umarım beğenir, bolca ilham alacak detaylar bulursunuz bu paylaşımda. 
Genel olarak yaşam alanlarında da fikir olacak detaylar var; ama tabi ki ilk önce anne adaylarının ilgisini çekecek diye düşünüyorum.


Aşamaları ve süreci de paylaşmak istiyorum. Hatta sıfırdan bir odayı nasıl mekansallaştırırız, izlenilen yol nasıl olmalıdır gibi tüyolar da barındırıyor bu yazı içeriğinde ;)
Meslekten dolayı bir mekanı ele alırken ilk önce bütünüyle neyi, nasıl yapacağıma karar veriyorum. Bu da aslında belirli bir konsept belirlemek demek benim için. Bu sizin hayatınızın parçalarından esinlendiğiniz öğeleri bütünleştirerek oluşturduğunuz bir kavram olabilir. Ya da okuduğunuz birkaç satırın size yansıması... Daha sonra bu kurgunun içine istediğiniz temel renkleri ekliyorsunuz. Renk seçmek temel anlamda mekanda zeminin, duvarın, tekstilin yanısıra mobilyanın hatta bir aksesuarın rengini de belirlemektir.
Daha sonrasında da kulanacak kişinin zevkine ve ihtiyacına yönelik mekanın planına göre eşya yerleşimi yapılır. 
Aslına bakarsanız mekan tasarımında 'çok güzel uymuş'un karşılığı mimari dilin matematiğidir. Renklerin, formların ve tarzların uyumu da rol oynar. Fakat burada bahsedilen uyum aslında elemanların aynı dönem ve ekolden olma zorunluluğu değil. Eklektik tarzda farklı dönemlerden parçaları bir araya getirerek de uyum sağlanabilir pekala.
Şimdi biraz icraat...


Bizim ev 2 odalı olduğu için bebek odasının hangi oda olacağına karar vermek zor olmadı. Tabi seçeneğiniz varsa daha fazla gün ışığı olandan yana tercih kullanmalısınız. Daha önce çalışma-misafir odası olarak kullandığımız odada İkea Hemnes şifonyer ve divanı vardı. Onları da doğumdan bir yıl önce kadar almıştık. Tabi ki elden çıkarmadım. Yatılı misafirlerim için çift kişilik yatak olan divanı kullanıyorum hala. Şifonyer de zaten şu anda oğluma ait. Bizim avantajımız, oda hacminin büyüklüğünden dolayı, yeni eşyalarla birlikte eski diğer parçaları da rahatlıkla sığdırabilmemizdi. Bunlara ek olarak yine İkea'dan temel eşyaları tamamladım; beşik, dolap ve koltuk.


Mobilyada beyazı tercih ettim. Zeminde masif balık sırtı parkeler mevcut ve o dokuya turkuazı çok yakıştırırım ben. Ama eşim daha mavi-gri bir tonu seçti duvar renginde. (arada onun da fikrini alıyorum canım :)) Genel olarak monokrom mekanları sevdiğim için yine fazla renge gitmedim. 3. rengim de açık kahve-bej. Bunu doğal ahşap dokulardan ve kumaşlardan sağladım. (halat, çuval bezi vs.) 


 Marin konseptli aksesuarlar; Mudo, Boyner Evde ve Evmanya'dan. Renso olarak kullandığım harf duvar askısı Park Bravo.



Koltuk olarak kesinlikle berjerlerden daha rahat olan Poang tercih ettim.Lambader Decortie'den, tavan aydınlatması ve keten fon perde Koçtaş. Tavan aydınlatmasını vantilatörlü seçtik ve doğumdan itibaren de (tabi sıcak yaz günleriydi) en yavaş modunda kullandım. Genelde anneler korksa da hava sirkülasyonunu sağladığı için zararlı değil ve bebek odalarında öneriliyor. Bizim tavan yüksekliği 3 metre, onu da belirteyim tabi. O yüzden gereksiz bir esinti hissedilmiyor.

Duvar boyasını eşim ve bir arkadaşımız birlikte ben İzmir'deyken hallettiler. Duvar ölçüsüne göre de istediğim formda duvar çıtası sipariş ettim. Yatayda ve dikeyde  böyle bütün bir etki yaratmak istediğimden duvar-tavan arasında gözü kesmemesi için üst kısma beyaz, seçtiğimiz rengi ise çıtaların altına uyguladık.


Çok fazla eşya ve aksesuar almadım. Zaten çok erken hareket etmek istemediğimden hamileliğimin 7. ayında alışverişe başlayıp 8. ay sonunda odayı tamamlamıştık.
 Tabi ki sıra diy projelerine, benim dokunuşlarıma geldi. Hamile olmak boya yapmaya engel değil ;)) 


Öncelikle bir dönence yaptım oğluma. Aşamaları yok fakat çok basit yapımı. Yapı marketten aldığım silindir çıtayı iki parçaya ayırıp çapraz olarak yapıştırdım. Ağaç süslerini boyadım. Yelkenliler ise bir arkadaşımın nikah şekerleri. Misinayla bağlıyorsunuz objeleri çıtaya. Zorluğu dengeyi kurmakta. Dört ele ihtiyaç var.


İkinci proje alt değiştirme olarak kullandığım şifonyerle onun üzerindeki duvar rafının arasını kişiselleştirmekti.





Duvar kağıdı mı, kumaş kaplamak mı derken puantiyeli şablon uyguladım. Sağ tarafını da biraz kaydırmışım, ama işin sonunda belim çok ağrıdığından kusurlarıyla kabullendim ve sevdim :)
Ahşap isimlik ise aklımda olan bir fikri hazır almak yerine nasıl kendim yaparım araştırmalarımın sonucunda oluştu. Doğum yapan arkadaşlarıma da hediye ettim. Sonrasında da biliyorsunuz işe dönüştü: Wstudio. Dükkana farklı el yapımı ürünler de ekledim zamanla...


Sıra duvar panosu ve çerçevelere geldi. 



Çuval bezi, çivili nakış kasnağı, elinizde olan herhangi boyutta bir çerçeve, ponpon fırça , boya ve şablona ihtiyacınız var. Ben şablonları kendim hazırlayıp çıktı aldım.
Ve sonuçlar...



Biraz da genel açılar...






Şu anda zeminde krem rengi bir halı mevcut. İleride Arsel'in oyuncaklarıyla da çokça renklenecek buralar gibi gözüküyor. İhtiyaca göre değişiyor şekilleniyor yavaş yavaş...


Hadi birazcık kendimi ve oğlumu da göstereyim. Oğlum nerede mi? Burada 8 aylık hamileyim. Tamam çok kilo almadım ama o kadar da değil canım. Bu fotoğrafı çeken ablam da zaten karnın küçük, profilden çekeyim bari dedi :)

19 yorum:

  1. İlerisi için kesinlikle ilham kaynağım olacaksın. Bayıldım ! Her detayda bir hikaye var ona bayıldım en çok. Renk uyumları zaten şahane. Ama dediğim gibi her bir köşede, objede sizden bir iz var. Çok güzel. Güle oynaya sağlıkla büyüsün bu odada Arsel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mervecim güzel dileklerin için.Beğenmene sevindim:)

      Sil
  2. çok zevklisin,ayrıca zıpkın gibi bir hamileymişsin.
    Allah analı babalı büyütsün tatlı arsel'i

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha, Havvacım çok beğendim ben bu tanımı; 'zıpkın gibi'! :))
      Teşekkürler güzel temenniler için...

      Sil
  3. Çok güzel! Hem sade hem şık.
    Mutlu zamanlarınız olsun ailecek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tubacım, kızınla sana da musmutlu zamanlar diliyorum.

      Sil
  4. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, en yakın zamanda ziyaret edeceğim.
      Sevgiler

      Sil
  5. Evin genelinde olduğu gibi burası da çok tarz! Hiç bir şey kullanımını kaybetmemiş aksine, bütünlük sağlayarak mekanı zenginleştirmiş. Ben her detayı çookk sevdim. Mutlu günlerde büyüsün Arsel Lucas. :) Sevgiler yolladım ikinize de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi zevkli birinin beğenmesi ne güzel;))

      Sil
  6. Bayıldım... Her bir detay öyle güzel ki! Ellerine sağlık, çok zevkli, çok sevimli, çook tatlı bir oda olmuş, sağlıkla, neşe içinde büyüsün Arsel bu güzel odada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Aydacım. Senden bu güzel sözleri duymak ne güzel, el emeği işlerde eline su dökemesek de ;))

      Sil
  7. ah nerden başlayacağımı bilemedim:) bu şahane odanın herbir karesi ilmek ilmek emekle işlenmiş o kadar belli ki! nasıl zarif seçimler ve uyumlu renkler öyle.. bayıldım!
    8 aylıkmı dedin! top yutmuş gibisin:)
    sağlıkla kucağına al bebeğini..ve güle güle kullansın Arsel bebek odasını..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sebuş çok teşekkür ederim.
      Bu arada oğlum doğdu, 9 aylık oldu bile.:) Fakat odasıyla ilgili bu postu yeni girebildim :))

      Sil
  8. Bayıldım..Sanıyorum ( anladığım kadarıyla) Arsel doğdu . Eğer öyleyse kimbilir ne kadar güzel vakit geçirmişsinizdir o harika odada. Herşeyi çok hakkını vererek yapmışsın, sağlık ve neşe dolu bir oda olsun:)

    YanıtlaSil
  9. Evet Nilgüncüm Arsel doğdu ve dediğin gibi neşe dolu günler geçiriyoruz birlikte.
    Çok teşekkür ederim güzel yorumun için...

    YanıtlaSil
  10. Renk uyumu,diy projeleri ve ortaya çıkan sonuç harika.Sağlıkla büyüsün.

    YanıtlaSil
  11. MERHABA BEN DE DOĞACAK BEBEĞİM İÇİN İKEA DİVANI, HEMNES ŞİFONYERİ VE BEBEK KARYOLASINI ALMAYI DÜŞÜNÜYORDUM Kİ SİZİN BLOĞUNUZA RASTLADIM, TEREDDÜTLERİMİ AŞMAMA VESİLE OLDUNUZ :) HATTA ŞİFONYER İLE RAF ARASINDAKİ FİKRİNİZ DE BANA BAŞKA BİR FİKİR GETİRDİ AKLIMA, İLHAM DA VERMİŞ OLDUNUZ :) ÇOK GÜZEL BİR ODA OLMUŞ, SAĞLIKLA KULLANIN İNŞALLAH.. SEVGİLER..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, daha güzelleri sizin olsun...
      Sağlıkla alın bebeğinizi kucağınıza :)

      Sil